Lees hier onze lead generatie tips

Zomerdip? Leadseizoen! 4 redenen om toch in je leadgeneratiecampagne te investeren

Voel jij hem al? De zomerdip? Twee maanden van het jaar trekt Nederland er massaal op uit om – als het even kan – een aantal weken te genieten van een welverdiende vakantie. Maar waar vakantiegangers honderden euro’s uitgeven in het buitenland, staat de cashflow van veel ondernemers op een laag pitje door een afname van aanvragen. En leads. Want eerlijk is eerlijk: leadgeneratie staat vaak laag op het lijstje tijdens de zomermaanden als iedereen toch in het buitenland zit.

 

1. Maak gebruik van de zomerdip: je concurrenten doen het namelijk niet

Maar of het echt slim is in de zomer minder te investeren in leadgeneratie? Het klinkt misschien gek, maar wij vinden van niet! Sterker nog: de zomer is dé tijd om extra te investeren. Waarom? Juist omdat leadgeneratie bij iedereen zo laag op het lijstje staat: de kans is namelijk groot dat jouw concurrenten ook pauze nemen van het genereren van leads. De ideale gelegenheid om de leads voor hun neus weg te pikken dus. Daar profiteer je de rest van het jaar van!

 

2. Werk gaat altijd door, zelfs in de zomer

We moeten ook niet vergeten dat – ondanks de vakanties – het werk in de zomer vaak toch gewoon door gaat. Misschien op niet zo’n hoog tempo als de rest van het jaar. Maar het gaat door. Zeker in deze 24-uurs maatschappij waar we in leven. Zelfs in het vervelende geval dat de hoofdcontactpersoon op vakantie is, is er vaak – zeker bij grotere bedrijven – wel iemand die zijn werkzaamheden overneemt. Dus zelfs in de zomer zijn er altijd mensen om te bereiken met je leadgeneratie campagne.

 

3. Besluitvormers hebben een zonnig humeur

Dat is mooi: want in de zomer is iedereen vaak toch in een net wat betere bui dan in de winter. Het zijn net de paar maanden waarin de zon zich vaker laat zien, wat een ontzettend positief effect op ons humeur heeft. Ook het heerlijke vooruitzicht over een paar weken op vakantie te gaan is iets wat een goede invloed heeft op onze bui. En op het nemen van besluiten. Wanneer je goed gehumeurd bent, ben je net wat sneller geneigd “Ja” te zeggen en kansen te zien als er een behoefte is aan een dienst. Dat is positief voor jou als leadpakker!

 

4. Eenvoudiger contact in de vakantieperiode

Tot slot geeft de zomerdip je als actieve ondernemer de mogelijkheid – bij grote bedrijven – sneller in contact te komen met belangrijke besluitvormers. Belangrijke schakels in de bureaucratie zijn tenslotte op vakantie!

Kortom: blijf investeren in je leadgeneratie campagne. Het levert je zeker iets op! Zeker wanneer je het jezelf gemakkelijk maakt door de IP-adressen van je opgedane leads meteen te laten identificeren. En mocht je toch het idee hebben dat deze voordelen voor jouw onderneming niet op gaan? Dan kan je de zomer altijd nog gebruiken om je leadgeneratiestrategie voor de rest van het jaar te optimaliseren. Lees hier meer over in de volgende blog!

Top