fbpx

B2B Leads 2.0: dit is wat je mag verwachten van de nieuwste LeadExpress update

B2B Leads 2.0: dit is wat je mag verwachten van de nieuwste LeadExpress update

Het is alweer 3 jaar geleden dat we gestart zijn met het ontwikkelen van de eerste versie van LeadExpress. En nu – een aantal jaartjes, updates en bugfixes verder –  is het tijd voor LeadExpress 2.0: vol extra opties om je conversie te optimaliseren. LeadExpress 2.0 onthult de identiteit van B2B website bezoekers zoals je gewend bent, maar gaat nog net een stapje verder.


Stefan Smulders, oprichter van
LeadExpress.nl:
“Wij zijn 3 jaar geleden als nieuwkomer in deze opkomende markt gestapt. Met relatief platte software hebben wij de focus gelegd op het op een simpele manier bedienen van de kleinere MKB ondernemers, die veelal voor het eerst in aanraking kwamen met B2B leads genereren via IP tracking. De markt evolueert en onze software verandert mee. Met een veelvoud aan nieuwe features spelen we in op zowel behoeften van huidige gebruikers, als die van nieuwe doelgroepen.” 


Het nieuwe leads genereren

Wat is er allemaal nieuw in LeadExpress 2.0? Vanaf nu krijg je 24/7 toegang tot een intuïtief dashboard waar je realtime op de hoogte blijft van B2B leads die je website bezoeken. Omdat we merkten dat er vraag was naar meer hulp bij het kwalificeren en opvolgen van leads, geeft LeadExpress 2.0 dan ook meer opties om met de gegenereerde B2B leads aan de slag te gaan.


Glenn Miseroy, medeoprichter LeadExpress:
“In een markt die nu volop in beweging is hebben wij door hard te werken en eerlijk zaken doen veel klanten voor ons weten te winnen, dit vertrouwen betalen wij nu terug door onze software nog beter aan te laten sluiten bij hun behoeften.”


B2B Leads genereren en opvolgen, maar dan geautomatiseerd

LeadExpress 2.0 bevat verschillende tools die helpen het grootste deel van het B2B leadgeneratie proces te automatiseren.  Denk aan het ordenen van B2B leads, lead scoring en lead nurturing. Zo kwalificeer je je B2B leads sneller en heb je in één softwarepakket overzicht van de lopende opvolg acties. Hieronder overzicht van een aantal nieuwe features:


1. (Auto)-tagging

Heb je zoveel website verkeer dat je enkel nog op de hoogte wil blijven van B2B leads die écht interessant zijn? Met (auto)-tagging filter je de meest waardevolle leads uit de resultaten. Filter op o.a. bedrijfsnaam, branche, aantal medewerkers, geografische gegevens, gedrag, bekeken pagina’s, etc. We hebben de mogelijkheden om te filteren zo uitgebreid mogelijk gemaakt, zodat je in staat bent je leads heel gericht te kwalificeren.

2. Triggers

Stel: je hebt besloten dat je je salesinspanningen enkel richt op MKB bedrijven met een X aantal medewerkers. Dan is het handig de website bezoeken van bedrijven die in deze categorie vallen te filteren uit alle andere resultaten. Door een trigger in te stellen, krijg je direct een melding wanneer een bedrijf dat voldoet aan een specifieke filter je website heeft bezocht. Zo ben je met deze triggers direct op de hoogte van relevante B2B leads en speel je erop in voordat je concurrent dat doet.

Koppel ook geautomatiseerd tags aan leads, door deze in te stellen bij triggers.

3. Lead scoring

LeadExpress houdt automatisch de activiteiten en de hoeveelheid interacties van je leads in de gaten. De tool genereert aan de hand van deze gegevens leadscores en geeft in één oogopslag inzicht in welke B2B leads écht interesse hebben in je dienst. Want hoe meer interacties, hoe meer interesse de lead heeft. Verfijn resultaten met triggers en tags en label een hot lead voor een automatische waarschuwing wanneer deze lead je website opnieuw bezoekt.

4. Zelf lead analyses maken

Nieuwsgierig naar de brancheverdeling van al je website bezoekers? In het dashboard maak je uiteenlopende analyses aan de hand van verschillende informatie. De kengetallen zijn uitgebreid, dus laat je leiden door je nieuwsgierigheid en genereer handige analyserapporten over je B2B leads. Bijvoorbeeld een analyse over het aantal bezoeken van een bepaalde lead aan specifieke pagina’s.

5. Leads opvolgen

Om ook het opvolgen van de B2B leads te vereenvoudigen, hebben we een Lead Manager aan de software toegevoegd. Je beheert hiermee je complete salescyclus op één plaats. Voeg contactgegevens toe, stel call backs in, plan afspraken en houd notities, offertes en voorstellen bij in elke fase van het B2B verkoopproces. En wil je aangemaakte taken ook zichtbaar maken in je persoonlijke agenda? Koppel dan de LeadExpress kalender aan jouw Outlook, Google of Apple agenda.

6. AdWords campagnes koppelen

Inzicht in welke lopende campagnes de meeste B2B leads opleveren? Meet de resultaten van je AdWords en andere externe campagnes door ze te koppelen aan LeadExpress. Zo zie je precies via welke campagnes je leads zijn binnen gekomen. Voor het koppelen van zowel de oude als nieuwe versie van Google AdWords, hebben we een uitleg geschreven.

7. Integratie met andere software pakketten

En heb je zelf al een uitgebreid CRM systeem waarin je alle salesinspanningen en B2B leads van je bedrijf bijhoudt? Integreren met andere software pakketten gaat dankzij ons partnership met Zapier nu met een paar drukken op de knop. Handig: want dankzij deze koppeling, schiet LeadExpress automatisch de meest interessante leads in je eigen CRM oplossing.


Binnenkort: Liquid Content

Er komen nog meer features aan! Waaronder Liquid Content met website personalisatie. Met deze add-on ziet je bezoeker altijd de content die bij hem of haar past. Gepersonaliseerder kan bijna niet. Daarnaast houden we ons uiteraard continu bezig met het optimaliseren van onze database, zodat zoveel mogelijk B2B leads geïdentificeerd worden. En verder? Verder staan we altijd open voor suggesties om het genereren van B2B leads nog eenvoudiger te maken!


Hulp bij het in gebruik nemen van LeadExpress 2.0?

Veel nieuwe mogelijkheden om B2B leads te genereren dus! Neem contact met ons op voor hulp bij het instellen van triggers en tags, het koppelen van campagnes, de integratie met andere software pakketten, of alle andere vragen over het generen van B2B leads met IP-tracking. We denken graag met je mee: zo haal je tenslotte de meest kwalitatieve B2B leads uit de software.

Klik hier voor meer informatie over hoe LeadExpress website bezoekers omzet naar bruikbare B2B leads.

Doorpraten naar aanleiding van dit blog? Bel mij!

040 - 304 14 78

Start vandaag nog met leadgeneratie

Maak van jouw anonieme bezoekers echte leads, nu 30 dagen gratis proefperiode