Haal het maximale uit je online marketing budget

Haal het maximale uit je online marketing budget

Maak jij elk jaar budget vrij voor je online marketing? Goed bezig! Het hebben van een website is tenslotte lang niet alles: er komt nog heel wat bij kijken om online goed vindbaar én zichtbaar te zijn.


Toets het resultaat uit je marketing investeringen

Zeker in de B2B is het belangrijk er strak bovenop te zitten. Want naast de hoeveelheid traffic, is vooral de kwaliteit van de traffic belangrijk. Je hebt tenslotte te maken met relatief kleine doelgroepen.

Maar ben je voldoende op de hoogte van de opbrengsten van je online marketing inspanningen? Leveren die AdWords campagnes wel het gewenste effect? En worden je nieuwsbrieven wel gelezen? Online marketing is een dure hobby als je niet efficiënt investeert.

Toets daarom continu je behaalde resultaten stel je strategie bij. Via AdWords bepaal je tenslotte heel precies je doelgroep, maar dan moeten ze wel klikken. Maar hoe toets je dat precies? Lees verder voor tips over hoe je LeadExpress het beste inzet om meer rendement uit je online marketing budget te halen.


Koppel al je campagnes aan LeadExpress

Zoals je waarschijnlijk al weet zet LeadExpress de IP-adressen van je websitebezoekers om naar bruikbare informatie. Het identificeert precies welke bedrijven je website bezoeken. En via welke weg ze op je website gekomen zijn. Door je campagnes te koppelen aan de software, krijg je een nog slimmer overzicht van je traffic.

Zo ga je in één oogopslag na of je campagnes (waaronder AdWords, nieuwsbrieven, maar ook LinkedIn- en Facebookadvertenties) wel de gewenste doelgroep naar je website brengen. Een student die op zoek is naar informatie voor zijn scriptie, is tenslotte niet zo interessant als een bedrijf dat gericht op zoek is naar een product of dienst.


LeadExpress is compatible met bijna alle soorten online campagnes

Of het nu om een Facebook campagne of een AdWords campagne gaat: LeadExpress is compatibel. In het overzicht selecteer je met filters een van je campagnes, en krijg je een overzicht van welke bedrijven je website hebben bezocht via die campagne. Informatie over de prestaties van je campagnes dus. Deze resultaten exporteer je eenvoudig naar bijvoorbeeld Excel of CSV om ze extra inzichtelijk te maken.

Heeft een bedrijf dat behoort tot je doelgroep je website bezocht door een campagne? Dan ben jij dankzij de software hier dus ook van op de hoogte. Stel triggers in om een melding te krijgen van vervolgbezoeken: op die manier weet je of een lead geschikt is voor een follow-up!


Hoe je je campagnes koppelt

Het koppelen van campagnes gaat automatisch wanneer je gebruik maakt van UTM tags in de URL’s van al je campagnes. Wat zijn UTM tags, en hoe stel je ze in? Eigenlijk is het heel simpel: UTM-parameters zijn de standaard tracking die de meeste website analyse software gebruikt. De URL bevat dan informatie om je website bezoeken te categoriseren. Er zijn uitgevers die je advertenties al automatisch taggen, maar lang niet allemaal. Maar dit doe je eenvoudig zelf met Google’s URL builder.

Wist je dat LeadExpress automatisch de naam van je campagne overneemt uit je UTM tag? Indien gewenst, hernoem je deze campagnes handmatig.


Meet ook of SEO-geoptimaliseerde landingspagina’s de juiste bezoekers trekken

Online marketing investeringen gaan natuurlijk verder dan alleen de campagnes. Waarschijnlijk gaat ook een groot deel van je budget uit naar de organische vindbaarheid van je website in Google. Via landingspages (die doorgaans ook gekoppeld zijn aan campagnes) komt menig bedrijf voor het eerst in aanraking met jouw organisatie.

Door triggers in te stellen, krijg je meldingen wanneer bedrijven uit je doelgroep je landingspages bezoeken. En hoe snel ze weg klikken. Handige informatie over de kwaliteit van je landingspages dus.


Zo hou je de content op je landingspages persoonlijk en aantrekkelijk

Wist je dat B2B website bezoekers bijna zelden bij hun eerste bezoek over gaan tot aankoop? Door de budgetten van het bedrijf waar ze rekening mee moeten houden, gaat er nog een heel keuzeproces aan de aankoop vooraf. Die eerste indruk die je maakt met een landingspage, moest dus een goeie zijn.

LeadExpress helpt je content af te stemmen op je doelgroep door met triggers en variaties al je landingspages aan te passen op de branche van het bedrijf dat je website bezoekt. Een aangepaste afbeelding en slogan maakt de pagina meteen extra doelgroepgericht. Dit aangepaste “thema” voert LeadExpress dan door op je homepage, zodat de persoonlijke afstemming op de bezoeker consistent blijft.


Haal uit elke online marketing investering rendement

Zelfs de meest goed afgestemde online marketing kan gaandeweg nog meer aanscherping gebruiken. Door continu op de hoogte te blijven van de prestaties van je campagnes, stel jij je strategie en content op tijd bij. Zo kom je er nooit te laat achter dat je onnodig marketing budget hebt geïnvesteerd in een slecht lopende campagne.

Meer tips over hoe je leadidentificatie software het beste inzet voor jouw bedrijf? Ons team denkt en brainstormt graag met je mee! 

Doorpraten naar aanleiding van dit blog? Bel mij!

040 - 304 14 78

Start vandaag nog met leadgeneratie

Maak van jouw anonieme bezoekers echte leads, nu 30 dagen gratis proefperiode