fbpx

Krachtig netwerken: hou in de gaten wie je website bezoekt

Krachtig netwerken: hou in de gaten wie je website bezoekt

Naast online zichtbaarheid, is offline zichtbaarheid net zo belangrijk. Door lekker te netwerken en de persoon achter je merk te laten zien, bouw je sneller goodwill op bij potentiĆ«le klanten. Iedereen wil tenslotte het liefst in zee met een betrouwbare partij. Dat zie je sneller aan iemand’s blik in zijn ogen, dan aan een mooie website.


Klantbehoeften haal je naar boven tijdens netwerkborrels

Daarnaast geeft netwerken je ook de mogelijkheid direct in gesprek te gaan met je doelgroep en van ze te leren. Vooral tijdens de wat informelere borrels, haal je eenvoudig klantbehoeften boven de tafel. Wat trekt ze aan een merk of product? Hoe gebruiken ze het product? Hoe worden ze graag benaderd?

Tijdens offline contact krijg je direct feedback. Het geeft je – in tegenstelling tot online – de mogelijkheid van alles uit te proberen en direct te levelen. Leer van je doelgroep en neem al hun opmerkingen mee! Pas daar dan weer je (online) strategie op aan.


Een goed netwerk gesprek blijft hangen

Toch is netwerken geen rechtlijnig proces. Het is soms zelfs moeilijk vol te houden omdat het niet altijd direct resultaat levert. De ene keer heb je direct een deal, de andere keer heb je het gevoel dat ondanks dat gezellige gesprek dat je had, je prospect je direct weer vergeten is. Maar is dat wel echt zo?

Het antwoord: nee. Een goed gesprek blijft vaak toch wel bij. Misschien had je prospect op dat moment geen directe koopbehoefte, maar was hij wel erg onder de indruk van jou en je organisatie. Een zaadje dat is geplant voor de toekomst dus!


Offline relaties zoeken je online op

Sterker nog: je zal zien dat als je je websiteverkeer in de gaten houdt met leadidentificatie software, er veel oude bekenden je website bezoeken. Bedrijven waar jij of je verkopers al eerder contact mee hebben gehad. Recent, of een flinke tijd geleden.


Met leadidentificatie software speel je daarop in

Dit zijn natuurlijk veel warmere leads dan organisaties waar jij of je sales team nog geen contact mee hebt gehad. Aantrekkelijke leads voor een follow-up! Maar hoe stroomlijn je dit proces en pluk je de vruchten van je offline investeringen?

1. Hou goed bij wie je spreekt, zodat je offline leads herkent in je leadidentificatie rapporten. Bewaar visitekaartjes en schrijf op met wie jij en je sales team (kort) contact mee hebben gehad.

2. Hou met leadidentificatie software in de gaten welke bedrijven jouw website bezoeken. Kijk niet alleen naar het realtime overzicht, maar maak ook wekelijks een rapport aan met bedrijvenfilters om je leads te kwalificeren. Deze scherp je aan met triggers en tags, zodat je enkel bedrijven die behoren tot je doelgroep ziet. Zo bespaar je tijd.

3. Het voorbewerken van je rapporten kan in LeadExpress overigens ook automatisch. Stel de software zo in dat het de bedrijven selecteert op o.a. regio, branche, aantal FTE en op welke pagina’s een bedrijf gezocht moet hebben.

Een automatisch voorbewerkt rapport, is altijd nog achteraf aan te passen. Zo kan je zelf nog even kritisch kijken welk bedrijf er wel en niet binnen de doelgroep valt.

4. Draag deze rapporten over aan degene die binnen jouw bedrijf verantwoordelijk is voor de sales. Zie je dat bezoeken overeen komen met je overzicht van prospects die je tijdens het offline netwerken tegen bent gekomen? Dan weet je dat er interesse is. Tijd voor een zelfverzekerde follow-up! Deze lead is tenslotte een oude bekende.

Wil je deze rapporten geautomatiseerd verstuurd laten worden naar je sales team? Laat het ons LeadExpress-team weten. Dan stellen we de software zo in, dat jullie intern bijvoorbeeld wekelijks of maandelijks op de hoogte blijven.


Dus: lekker blijven netwerken!

Hou je regelmatig je websitebezoekers in de gaten, dan ga je zien dat er steeds meer oude bekenden terug komen. Dat al je netwerkinspanningen effect hebben. Blijf dus lekker netwerken! Hoe meer jij (offline) zichtbaar bent bij je doelgroep, hoe sneller ze in de toekomst aan jou denken als de koopnood het hoogst is. Dus heb je binnenkort een momentje waarop je denkt: waar doe ik het voor? Denk dan aan alle zaadjes die je plant!


Bel ons voor meer tips

Heb je graag nog wat extra begeleiding bij het instellen van deze triggers en tags en het opstellen van rapporten? Neem ook dan contact met ons op! Dan kijken we met je mee en geven we je tips en tricks om jouw LeadExpress software zo efficiƫnt mogelijk in te stellen. Zo haal jij alles uit je LeadExpress software en ben jij er als eerste bij wanneer een warme lead je website bezoekt!

Doorpraten naar aanleiding van dit blog? Bel mij!

040 - 304 14 78

Start vandaag nog met leadgeneratie

Maak van jouw anonieme bezoekers echte leads, nu 30 dagen gratis proefperiode