Succesvolle B2B leadgeneratie start met website traffic: zo pak je dat aan!

Succesvolle B2B leadgeneratie start met website traffic: zo pak je dat aan!

Website leads genereren begint met traffic. Heb je veel traffic? Dan heb je veel website bezoekers. En heb je veel website bezoekers? Dan heeft LeadExpress ook weer meer leads om te identificeren.  Investeren in website traffic is een no-brainer: het is hét startpunt om meer klanten te halen uit je online marketing!


Offline en online website traffic genereren

Website traffic genereren kan op ontelbaar veel manieren. Dat start al met het vermelden van je website op je visitekaartjes, brochures, folders en andere papieren middelen. Waarschijnlijk verwijs je er ook steevast naar na een kennismakingsgesprek.

Naast deze offline opties zijn er vooral online nog een tal aan krachtige mogelijkheden die in een korte tijd je bezoekersaantal een enorme boost geven. In deze blog geven we je wat inspiratie om met online middelen je leadidentificatie tool nog meer te voeden met website traffic.


Neem je SEO (Search Engine Optimization) onder de loep!

We beginnen met een lekker voor de hand liggende: zoekmachine optimalisatie. Prijkt jouw website bovenaan alle relevante zoekresultaten in Google? Dan loopt je website gegarandeerd storm. Ook wanneer je al eens geïnvesteerd hebt in de organische zoekresultaten van Google, is het onmisbaar er continu mee bezig te blijven.

Ons zoekgedrag verandert namelijk continu. Dankzij de opkomst apparaten als Google Home typen we anno 2019 steeds minder vaak in wat we zoeken, maar vragen we het gewoon via Voice Search. Dat betekent dat populaire zoekopdrachten steeds vaker gaan bestaan uit volledige vragen, in plaats van losse zoekwoorden. Tijd om de prestaties van je huidige landingspages eens na te gaan, opnieuw keyword research te doen en er een vernieuwde SEO strategie op los te gooien!


Geef je website snelheid een boost

Ben je druk bezig met SEO? Kijk dan ook meteen even naar de technische prestaties van je website zoals de snelheid. Hoe minder snel je website is, hoe minder serieus Google je neemt. Zorg er daarom voor dat je pagina’s (vooral alles “boven de vouw”) razend snel laden.

Hoe je dat aanpakt? Kies bijvoorbeeld een betere website host en maak je website code simpeler. Dit doe je niet alleen om Google tevreden te houden, maar ook voor je bezoekers. Want snelle websites converteren beter. Punt.

Maak je website responsive, daar is Google blij mee!

Ondanks dat het al een aantal jaar bekend is, benadrukken we het toch nog maar eens: zorg ervoor dat je website responsive is. Google slaat non-responsive websites echt over! En dat is zonde als je kijkt naar hoeveel website traffic er over het algemeen wel niet via Google komt. Daarnaast gebruiken we met zijn allen steeds vaker onze telefoon om te browsen, dus het is ook nog eens een stuk gebruiksvriendelijker.


Maak nieuwe relevante content voor je website

En om nog even door te blijven gaan op Google: zorg regelmatig voor frisse content op je website. Het liefst in de vorm van nieuwe pagina’s! Want: hoe meer pagina’s met relevante content, hoe meer Google te indexeren heeft en hoe meer kans je hebt op verschillende zoekwoorden te scoren.

Neem het wel écht serieus en maak geen pagina’s volgestouwd met zoekwoorden. Er is een tijd aangebroken waarin Google vooral gek is op doelgroepgerichte en relevante content. Een SEO-geoptimaliseerde blog waarmee je inspeelt op de vragen van je klanten is dus een mooi middel!


…En herzie oude content

Daarnaast is het sowieso goed om altijd kritisch te blijven naar je oude content. Niet alleen om te kijken of het nog eigentijds is en aansluit bij de huidige wereld van je doelgroep, maar ook weer voor Google die up-to-date content erg waardeert. Daarnaast is het altijd handig te checken of je oude content nog zoekmachinevriendelijk genoeg is. Denk aan onze nieuwe manier van Googlen (Voice Search) waar we het eerder over hadden.


Bouw niche websites

Over content gesproken: soms loont het ook om een nichewebsite op te zetten. Bedien je verschillende markten met een uiteenlopende hoeveelheid producten en diensten, dan kan een nichewebsite over een specifiek product een perfecte tool zijn om meer (relevante) traffic naar je website te loodsen!


En ga weer ouderwets linkbuilden

We doen het al jaren, maar het loont nog steeds: linkbuilding! Hoe meer websites naar jouw website linken, hoe beter je ranking in Google. Hoe pak je linkbuilding aan? Leuke manieren om een link naar jouw website op een andere website te krijgen zijn samenwerkingen aangaan. Zeker in de B2B.

Schrijf bijvoorbeeld een testimonial voor een relatie, in ruil voor een vermelding en link naar jouw website. Of schrijf een gastblog voor elkaar! En weet je niet met wie je uit je eigen netwerk moet samenwerken? Ga dan op zoek naar branchegenoten. Help jij hen met een mention en een link? Dan doen ze dat vast graag terug!


Binnenkort nog meer website traffic tips!

Dacht je bij het lezen van deze blog “Pfoeh, is er ook een andere manier dan SEO?”, dan is er goed nieuws: binnenkort komt er nog een blog met nóg meer tips over hoe je effectief website traffic genereert. Voor nu wensen we je veel succes met deze tips! We raden altijd aan professionals in te schakelen als je de SEO-kennis zelf niet in huis hebt. De investering levert je een hoop op, trust us!

Doorpraten naar aanleiding van dit blog? Bel mij!

040 - 304 14 78

Start vandaag nog met leadgeneratie

Maak van jouw anonieme bezoekers echte leads, nu 30 dagen gratis proefperiode