fbpx

Zo vind je de beslissers en beïnvloeders van geïdentificeerde leads

Zo vind je de beslissers en beïnvloeders van geïdentificeerde leads 

Yes! Het merendeel van je gegenereerde leads valt exact in de groep die je wil bereiken. En dan zijn ook nog eens hot leads. Maar: hoe kom je met de juiste – beslissingsbevoegde – persoon in contact voor een opvolging?

Het opvolgen van een lead heeft meerdere spannende onderdelen. Eerst is het de sport de beslissers en beïnvloeders binnen een bedrijf te vinden. Dan is het de kunst ze te benaderen op een manier die aanspreekt. Hoe je zowel deze sport als kunst onder de knie krijgt? In deze blog helpen we je alvast op weg met het vinden van de juiste contactpersoon. Haal inspiratie uit de onderstaande 5 manieren om met de beslissingsbevoegden binnen een bedrijf aan tafel te komen!


1. Gebruik de lead gegevens binnen LeadExpress

LeadExpress zet IP-adressen om naar bruikbare bedrijfsgegevens. Hierbij gebruiken we zowel informatie uit het KvK Handelsregister, als LinkedIn. Kijk daarom altijd eerst of er een LinkedIn-icoontje bij de lead details (te bereiken via de Leadinbox) staat. Is dit het geval? Wanneer je op het icoontje klikt, krijg je direct inzicht in wie er bij het geïdentificeerde bedrijf werkt of heeft gewerkt. De tool herkent 1e, 2e en 3e connecties.

Kijk naar de titels van de profielen die omhoog komen om te bepalen hoe beslissingsbevoegd iemand is. Uiteindelijk is je doel contact te leggen met iemand uit bijvoorbeeld de directie. Kom je tot de conclusie dat deze persoon er niet tussen staat? En zie je dat connecties uit je eigen netwerk ooit bij het bedrijf hebben gewerkt? In dat geval kan je ook met hen contact opnemen om te vragen bij wie je moet zijn.

Let wel op: deze tool werkt het best wanneer je een betaald LinkedIn abonnement hebt. Alleen dan krijg je toegang tot álle profielen. Helaas heeft LinkedIn enige restricties voor gratis accounts.


2. Zoek in LinkedIn zelf

Je kan ook direct zelf op zoek gaan in LinkedIn. Vooral wanneer je er achter bent gekomen dat een organisatie meerdere handelsnamen heeft of recent is overgenomen, is dit handig. Maak je zoekopdracht altijd zo specifiek mogelijk. Zie je in je Leadinbox dat je lead bijvoorbeeld uit Rotterdam komt? Specificeer dan in LinkedIn die locatie. Dan maak je het meeste kans in contact te komen met degene die daadwerkelijk op je website heeft gezeten!

Het voordeel van iemand vinden in LinkedIn, is dat je de mogelijkheid hebt direct met diegene in contact te komen. Zonder dat je eerst een algemeen nummer hoeft te bellen. Stuur een connectieverzoek met een prikkelende uitnodiging!  Zoek laagdrempelig contact met de prospect en wie weet krijg je zo al een kop koffie voor elkaar.

Met sterke zoekopdrachten haal je vaak snel en eenvoudig de juiste mensen boven tafel via LinkedIn. Mits deze persoon uiteraard een LinkedIn profiel heeft. Hoe je een sterke zoekopdracht maakt? Lees hier meer over de Boolean search methode.


3. Doorzoek de website

Een andere optie is uiteraard het doorspitten van de website van je lead. Zeker op de website van MKB-bedrijven vind je informatie over wie de beslissingsbevoegden zijn binnen het bedrijf. Vaak hebben ze een “Over ons” pagina met een uitgebreid overzicht van het team, waaronder dus ook directieleden.

Kijk naar blogs, nieuwsberichten of persberichten op de website. Wellicht publiceert de eigenaar de blogs onder zijn naam? En zeker in persberichten lees je ook meer over de gezichten achter een organisatie. Ben je erachter bij wie je moet zijn? Dan kan je deze persoon toevoegen op LinkedIn, maar uiteraard ook direct bellen. Bel het algemeen nummer dat op de website van het bedrijf staat en vraag naar de naam die je gevonden hebt.


4. Probeer Google

We hoeven je niet te vertellen dat Google een goudmijn aan informatie is. Dat geldt ook voor het vinden van de juiste contactpersoon binnen een bedrijf. Duik de archieven in en probeer verschillende zoektermen uit, zoals bijvoorbeeld “Directeur <bedrijfsnaam>” of “Eigenaar <bedrijfsnaam>” of “Directielid <bedrijfsnaam>” of “Inkoper <bedrijfsnaam>”. Met een beetje geluk haal je een persbericht of interview boven water met de namen die je nodig hebt.


5. En nog een laatste optie

Tot slot is zoeken via www.company.info nog een prima optie. Vooral wanneer je lead binnen het MKB valt, is de kans groot dat je via deze website aan de juiste gegevens komt. Zoek binnen Company.info eenvoudig naar de directie of bestuurders van het gewenste bedrijf. Et voilà: je weet bij wie je moet zijn!


Leads opvolgen: ontdek wat voor jou werkt

Zoals je weet, streeft LeadExpress ernaar het je zo eenvoudig mogelijk te maken de juiste persoon te vinden. En vind je de juiste contactpersoon suggestie niet in de tool? Dan zijn er nog veel meer wegen die naar Rome leiden! Ontdek voor jezelf wat voor jou het fijnste werkt. In een volgende blog duiken we nog dieper in het opvolgen van leads. En zou je graag even willen brainstormen over hoe je dit proces voor jouw organisatie inricht? Bel ons dan!

Doorpraten naar aanleiding van dit blog? Bel mij!

040 - 304 14 78

Start vandaag nog met leadgeneratie

Maak van jouw anonieme bezoekers echte leads, nu 30 dagen gratis proefperiode