Lees hier onze lead generatie tips

Hoe Leadexpress.nl haar eigen sales tool gebruikt

Leads identificeren: een tool als LeadExpress maakt het je makkelijker dan ooit. Maar hoe ga je precies te werk als je je eerste bezoekrapport voor je neus hebt? Natuurlijk is de logische vervolgstap aan de slag te gaan met de kostbare gegevens die je hebt verkregen. Maar wat is nou precies de beste manier om dit te doen? Wijzelf gaan in ieder geval als volgt te werk:

 

Stap 1: De gegevens van leads inventariseren

Ik start mijn ochtend eigenlijk altijd met het inventariseren van de bezoeken van de dag ervoor. In de – in mijn geval – campagne lijst van LeadExpress vind ik een compleet overzicht van leads die gisteren de website hebben bezocht. Zo zie je hieronder dat we ook de afgelopen drie dagen een aantal bedrijven op de website hebben gehad.

 

 

Stap 2: Gegevens bekijken

In de campagne lijst vraag ik meer informatie op over de bezoekers. Welke onderdelen van LeadEaxpress.nl zijn bezocht? En hoe lang? Dit is allemaal automatisch in een activiteit verwerkt. Hapklare informatie dus. Door deze gegevens te bekijken krijg ik al een beetje een idee van welke lead meer interesse heeft dan de ander.

 

 

Vaak ga ik dan ook de lead die het meest actief was op de website als eerste verder onderzoeken. Ik klik op de door LeadExpress.nl meegeleverde LinkedIn pagina van het bedrijf voor meer bedrijfsinfo. Waar zit het? Wie werkt er? En wie zou een geschikt contactpersoon zijn? Ik kies mijn doelpersoon en achterhaal zijn e-mailadres.

 

Stap 3: De pre-kwalificatie  

Inmiddels heb ik al wat informatie over mijn lead verzameld. Nu is het tijd om te kwalificeren. Hier gebruiken we weer een andere sales tool voor: Membrain (Sales CRM). Het bedrijf SalesBreakThrough, die Membrain vertegenwoordigd in de Benelux, heeft dit samen met ons ingericht.  Het mooie aan Membrain is dat LeadExpress er via een api aan gekoppeld is. Dagelijks worden onze geïdentificeerde leads automatisch in Membrain gezet, zodat we ze zonder tussenstappen in deze software kunnen bewerken en oppakken.

 

 

De Membrain tool werkt simpel: je voert eenmalig in waar je leads aan moeten voldoen. Je leadcriteria. Want niet elke lead is de moeite waard. Zo willen wij ons bijvoorbeeld vooral richten op B2B bedrijven die nog geen meetpixel (zoals LeadExpress) op hun websites hebben. Een bedrijf dat al een meetpixel gebruikt is dus niet bepaald een kwalitatieve lead.

 

Met al deze criteria in het systeem, helpt Membrain bij elke nieuwe lead je te bepalen of hij de moeite waard is. Ik open de kwalificatiekaart en vul alle bekende informatie over mijn lead in, waarna ik precies kan zien of we tijd moeten gaan steken in deze lead, of niet.

 

Stap 4: Contact opnemen

Lijkt de lead de moeite waard? Dan stuur ik ‘m eerst wat verdiepende informatie over de dienst waar de lead interesse in heeft getoond op de website. Dit kan rechtstreeks vanuit Membrain door een juiste e-mail template te kiezen. Het leuke is dat er ook automatische e-mail tracking in de software zit. Ik zie dus precies wanneer mijn contactpersoon de e-mail/links/bijlagen opent.  

 

 

Stap 5: Opvolgen en definitief kwalificeren

Na mijn eerste mail”contact” vul ik de informatie over de prospect aan in de leadkwalificatiekaart.  Dan kwalificeer of diskwalificeer ik de prospect definitief. Bij kwalificatie gaat het traject mijn pipeline in en doorloop ik het selectietraject met hen.

 

Vaak is dit de proefperiode van 14 dagen zodat ze kunnen ervaren wat LeadExpress hen oplevert. Dit opvolgings traject hebben we ook helemaal ingericht met Membrain, om het opvolgen van kwalitatieve leads een stuk gemakkelijker te maken. Benieuwd? Binnenkort weer een uitgebreide blog hierover! En wil je zelf meteen LeadExpress 14 dagen gratis uitproberen? Neem dan gerust contact met me op.

 

Top