Lees hier onze lead generatie tips

Alles wat je moet weten over IP-tracking – Deel 1

Data: nog nooit zijn we er zo dol op geweest als nu. Steeds vaker realiseren bedrijven zich hoe waardevol het wel niet is. Je kan er enorm veel mee! En het mooie? Iedereen met een website in beheer heeft al een goudmijn ervan in handen. Het enige dat je nog hoeft te doen is die kostbare informatie eruit vissen met IP-tracking.

 

In het kort is IP-tracking een manier om je als websitebeheerder de mogelijkheid te geven precies te zien wie er op je website is geweest. Het geeft je inzicht in de bezoekduur, het tijdstip van het bezoek, op wat voor manier de bezoeker op je website is gekomen en ook de pagina’s die de hij bekeken heeft. Ideaal om continu te controleren of je website wel optimaal is.

 

IP-adressen omzetten naar bruikbare data

Nieuw is IP-tracking niet: al jaren is er software voor te vinden. Het enige is dat het merendeel van deze software je niet meer informatie over de identiteit van de bezoeker geeft, dan het IP-adres waar vanuit hij de website bezoekt. Gelukkig is er tegenwoordig uitgebreidere software op de markt: namelijk IP-tracking tools die de IP-adressen direct vertalen naar bedrijfsnamen.

 

Helaas zijn de gegevens van persoonlijke IP-adressen privé. Maar voor B2B sales is een IP-tracking tool ideaal!

 

Zo werkt IP-tracking

Hoe zo’n tool werkt? Een klein beetje zoals Google Analytics, maar dan uitgebreider. Je zet simpelweg een stukje code in je website en via deze code kan er informatie opgehaald worden over je bezoekers. LeadExpress zet al deze data om naar bruikbare data en die krijg je elke dag in een rapportage toegestuurd. Zo weet je precies welke bedrijven jouw website bezocht hebben.

Het unieke aan een tool als die van LeadExpress is dat we zelf de relevante bedrijven voor u in de gaten houden. Wanneer er een mooie lead is opgedoken, laten we je dit direct weten via een rapport: daarin vind je alle gegevens – zoals contactinformatie – die je nodig hebt om je lead op te pakken.

 

Starten met IP’s traceren: wel of niet doen? 

Dat IP-tracking je sales een stuk eenvoudiger maakt is duidelijk. Maar je vraagt je vast af: is het het investeren waard? Het is vooral belangrijk bij jezelf na te gaan hoe belangrijk sales is voor jouw bedrijf. Het tracken van IP-adressen is niet enorm duur, maar het moet je wel iets opleveren. LeadExpress helpt je de efficiëntie en doeltreffendheid van je sales en marketing aanzienlijk te verbeteren. Hoeveel gaat dat jouw bedrijf opleveren?

 

Lees in deel 2 meer over het effectief inzetten van IP-tracking in je sales- en marketingstrategie.

 

 

Top