Lees hier onze lead generatie tips

Kijk, leer, en maak doelgroeptargeting simpel voor jezelf

Waarschijnlijk ben je er al in een vroeg begin mee bezig geweest: het vaststellen van de doelgroep. Maar heb je ook al gekeken naar je – we noemen het voor het gemak – niche-doelgroepen? De kleinere doelgroepen binnen je overkoepelende doelgroep? Want: hoe specifieker je (online) doelgroeptargeting, hoe groter de impact van je leadgeneratie campagne.

 

Het voordeel van jezelf richten op verschillende niche-doelgroepen, is namelijk dat je veel meer specifieke informatie hebt over de doelgroep om op in te haken. De kans dat je raakt is veel groter. Het ding is alleen: hoe bepaal je voor jezelf welke niche-doelgroepen interessant zijn voor jouw leadgeneratie campagne?

 

Pluis met leadidentificatie software je niche-doelgroepen uit

Vaak kom je met gezond verstand al een heel eind. Maar een tool als leadidentificatie software maakt het net iets eenvoudiger. Het geeft je niet alleen inzicht in de NAW-gegevens van bedrijven, maar nog veel meer info over je websitebezoekers. Bezoekrapporten van leadidentificatie software zijn dé leerbron om uit te putten wanneer je aan de slag gaat met online advertising en doelgroeptargeting.

 

Want doordat je ziet welke bedrijven hoofdzakelijk je website bezoeken, ontdek je al snel welke sector de meeste interesse heeft in je website. En de niches binnen die sector. Kijk goed naar de overeenkomsten tussen de bedrijven die uw website bezoeken: op die manier is het opzetten van bijvoorbeeld Facebook advertising kinderspel. Je hebt een hele specifieke groep om op te targeten, én de wetenschap dat deze groep hoogst waarschijnlijk nog meer potentiële leads of zelfs klanten bevat.

 

…en maak vervolgens content op maat

Zo snel je met leadgeneratie software inzicht hebt gekregen in niche-doelgroepen die hoogstwaarschijnlijk iets op gaan leveren, is het verstandig ook direct je content aan te passen aan deze doelgroep. Je hebt tenslotte alle informatie over hun zoekgedrag!

 

Wanneer je een aantal bezoekrapporten van een niche-doelgroep hebt verzameld, valt er – waarschijnlijk – een patroon te ontdekken in hun zoekgedrag. Welke pagina’s bezoeken ze vooral? En op welke pagina’s blijven ze het langst? Ga aan de slag met deze informatie en pas de content die je gebruikt om deze niche-doelgroep te bereiken aan op hun interesses!

 

Dus stel je merkt dat vooral internetmarketingbureau’s uit de omgeving van Utrecht je pagina over – bijvoorbeeld – SEO-teksten overwegend vaak bekijken, dan is dat de groep om over de streep te gaan trekken met content over jouw SEO-dienst.

 

De meest leerzame bezoeksrapporten krijg je met veel traffic

Uiteraard is enige traffic naar je website belangrijk om op deze manier te leren van je leadidentificatie software en het beste te halen uit je bezoekrapporten. Heb je het idee dat je nog niet voldoende bezoekrapporten binnen krijgt (of kan binnen krijgen)? Lees dan deze blog over het genereren van meer traffic. En heb je nog geen leadidentificatie software, maar zou je het wel graag uit willen proberen? Kijk hier voor een gratis 14-daagse trial.

 

Top