Lees hier onze lead generatie tips

KISS je prospect in 2017!

Begin het jaar met een KISS. En dan heb ik het (gelukkig) niet over een natte smakkert om je prospect een gelukkig nieuwjaar te wensen. Nee, ik heb het over het KISS-principe. Keep it simple, stupid!

 

KISS: al vanaf de jaren 60 een ding

Keep it simple & straightforward en keep it short and simple: het KISS-principe kent vele invullingen. Maar de boodschap blijft hetzelfde: hou het simpel! Volgens de theorie werken producten het beste wanneer ze eenvoudig zijn. Al vanaf de jaren 60 streeft men in de softwarewereld dit principe na (wij ook!). Het maakt onderhoud makkelijker, maar zorgt ook voor gebruiksgemak!

 

KISS houdt rekening met onze dagelijkse informatieoverload.

 

En gebruiksgemak is iets van alle tijden. En sectoren. Daarom is het zo belangrijk na te gaan of je product, sales en marketing wel KISS-proof zijn. Onze spanningsboog is slechter dan ooit door de informatieoverload die we dagelijks via social media op ons bord krijgen. Is iets niet simpel te snappen, dan zijn we er snel klaar mee.

 

Klikken, kijken, en weer door

Volgens het onderzoek van Movable Ink uit 2014 doen Android smartphone gebruikers gemiddeld 15 seconden over het bekijken van een e-mail. Apple gebruikers doen daar een schrikbarende 0-3 seconden over. Dat de spanningsboog kort was wisten we al, maar zo kort? En dan hebben we het over resultaten uit 2014!

 

Apple gebruikers doen 0-3 seconden over het bekijken van een mailtje

 

We kunnen er niet omheen: we hebben maar 3 seconden om prospects te pakken te krijgen. Het is daarom belangrijk je marketing te bekijken zoals je prospect het bekijkt. Is de informatievoorziening te onduidelijk? En het koopproces te ingewikkeld? Dan zijn de 3 seconden alweer op voordat er informatie gevonden is.

 

Keep it simple. KISS your customer.

Simpele en doeltreffende communicatie, dat is waar je voor wil gaan. Ga in je content voor korte titels die nieuwsgierigheid opwekken, of kernachtig vertellen wat je bedoelt. Kies in je nieuwsbrieven voor bullet points. Benoem alleen nog maar de belangrijke feiten. En: investeer in een goed werkende zoekfunctie op je website.

Ben hier echt kritisch in. Wat voor jou wellicht simpel is, is voor de prospect soms nog ingewikkeld. Ga daarom bij elke stap van je customer journey na of het niet simpeler kan en haal input uit evaringen van bestaande klanten.

Kijk ook je voorwaarden na: hoe laagdrempelig is het voor je prospect om je te benaderen? En hoe laagdrempelig is het om “ja” te zeggen. Met de angst om bijvoorbeeld jaren lang ongewenst aan een product of dienst vast te zitten, geeft men je minder snel het voordeel van de twijfel. Maak het zo simpel, dat je prospect zich veilig voelt “ja” te zeggen.

Maak het zo simpel, dat het voor je prospect ook simpel is te kiezen voor je product.

 

 

Bron afbeelding: https://www.flickr.com/photos/pinkmoose/2140098941

Top