Lees hier onze lead generatie tips

Ik heb een website! En nu? 3 manieren om traffic te genereren in 2016

Eindelijk is het zover! Je bent online en de website is tot in de puntjes verzorgd. Een goede sitemap, geen doodlopende links en een mooie 404-pagina: aan alles is gedacht. Maar hoe nu verder? Het hebben van een website gaat verder dan “online zijn”. Hoe meer energie je erin steekt, hoe meer je eruit haalt. Juist ja: energie. Want veel traffic (en dus potentiële leads) hoeft geen duizenden euro’s te kosten.

1. Hoog in Google, hoog in traffic
SEO: Search Engine Optimization. De kans is groot dat je het begrip al kent. En dat is heel logisch: want zoekmachineoptimalisatie staat hoog op de “to do-list” van elke ondernemer met een succesvolle website. Het hebben van een hoge search rank is dé manier om je doelgroep naar je site te krijgen.

 

Google’s nieuwe RankBrain-systeem maakt het voor MKB-ondernemingen haalbaarder ook hoog in de ranks te komen.

Door alleen al de basis toe te passen, maak je al meer kans op een hoge positie:

  • Maak je website responsive (geschikt voor zowel PC, tablet als mobiel).
  • Zorg voor een zo laag mogelijke laadtijd
  • Maak een zoekwoordanalyse & gebruik zoekwoorden en synoniemen in je content
  • Zorg voor informatieve en inhoudelijke content
  • Update de content van je website regelmatig (hoe dynamischer, hoe beter)


2. Contentstrategie: bloggen is dé manier om traffic te genereren

Het nieuwe systeem van Google wil dus meer inhoudelijke en up-to-date content zien. En geef ze eens ongelijk! Het toepassen van een contentstrategie is een enorm slimme manier om niet alleen hoger in Google te komen, maar ook meer traffic te genereren op meerdere zoekwoorden. Daarnaast geeft het je de kans je doelgroep op de hoogte te houden van alles dat er gebeurt binnen je onderneming en in de branche.

 

Bloggen houdt je website content dynamisch: dat komt je zoekmachine ranking ten goede.

 

3. Ben zichtbaar op Social Media
Je hebt er als ondernemer vast al zelf eens aan gedacht: social media. De één is er dol op, de ander loopt er met een boog omheen. Eén ding is zeker: wanneer je social media op de juiste manier inzet valt er veel te halen. Door deelbare content te plaatsen die je doelgroep graag leest (zoals je blogs!), creëer je op een snelle manier engagement en krijg je als brand meer exposure.

Wel zijn er een aantal valkuilen om rekening mee te houden:

  • Niet elk platform is geschikt voor elke onderneming. Zo zien we dat B2B bedrijven minder uit Facebook halen dan B2C organisaties. Denk heel goed na wie je wil bereiken, met wat voor dienst/product en welk platform daarbij past.
  • Social Media is snel en openbaar. Goed omgaan met klachten en vervelende comments is een must! Verkeerde webcare (zoals negatieve comments verwijderen) kan grote gevolgen hebben.
  • Val niet te snel in het “zenden” en hopen dat iemand het leest. Denk goed na: wat wil je doelgroep nou werkelijk lezen? En hoeveel tijd hebben ze daarvoor?

 

Uiteindelijk zijn “aanwezigheid”, “doelgroepgericht” en “activiteit” dé kernwoorden wanneer het gaat om genereren van traffic. 

 

Aanwezigheid, doelgroepgericht en activiteit
Heb je zelf niet veel tijd om er zoveel energie in te steken? Er zijn tegenwoordig een flinke hoeveelheid internetmarkeers, freelance SEO-copywriters en social mediamanagers te vinden die het klusje voor je willen klaren. Zo beschikken wij zelf al over een groot netwerk van internetspecialisten waar wij zelf graag mee samenwerken. We nodigen je graag uit contact op te nemen voor hun gegevens.

 

Top